PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Facebook utraci w ciągu roku 2 mln użytkowników w wieku do 24 lat

Facebook utraci w ciągu roku 2 mln użytkowników w wieku do 24 lat fot. shutterstock
0 0

Do końca 2018 roku z Facebooka utraci 2 mln użytkowników poniżej 25 roku życia. Odpływ młodych odbiorców postępuje szybciej, niż przewidywano. Na tendencji najbardziej zyskuje Snapchat - wynika z opublikowanego w poniedziałek raportu eMarketera.

W Stanach Zjednoczonych należąca do Marka Zuckerberga platforma wciąż zyskuje na popularności, jednak wyłącznie wśród starszych odbiorców. Do końca 2018 roku całkowita liczba aktywnych amerykańskich użytkowników FB wzrośnie o niespełna 1 proc. - do 169,5 mln w miesiącu.

W tym czasie Facebook straci 9,3 proc. użytkowników w USA w wieku 11 lat i młodszych. W przedziałach od 12-17 i od 18-24 lat spadek sięgnie odpowiednio 5,6 proc. i 5,8 proc. Łącznie z FB zrezygnują 2 mln użytkowników w wieku poniżej 25 lat - przewidują analitycy eMarketera. Wskutek tego po raz pierwszy w historii Facebooka z serwisu będzie korzystała mniej niż połowa internautów w przedziale 12-17 lat.

Facebook stara się minimalizować malejącą popularność wśród młodszych odbiorców poprzez inwestycje w inne platformy, jak zapowiedziany w grudniu komunikator Messenger Kids czy zwłaszcza Instagram. Zgodnie z szacunkami eMarketera ta ostatnia platforma wzrośnie w ciągu roku o 13,1 proc., osiągając miesięczną bazę aktywnych użytkowników na poziomie 104,7 mln osób w Stanach Zjednoczonych.

Analitycy przewidują, że do Instagrama dołączy około 1,6 mln użytkowników poniżej 25 roku życia. W międzyczasie Snapchat ma zyskać 1,9 mln użytkowników w podobnym wieku, utrzymując przewagę w przedziale wiekowym 12-24 mimo mniejszego ogólnego tempa wzrostu i rozmiarów - o 9,3 proc. w skali roku, do 86,5 mln użytkowników.

"Snapchat może doczekać się większego wzrostu w starszych grupach wiekowych w związku ze zmianami ułatwiającymi korzystanie z platformy" - twierdzi główna analityk eMarketera, Debra Aho Williamson. "Pytanie tylko, czy utrzyma sympatię młodszych użytkowników po tym, jak zaczną z niego korzystać ich rodzice i dziadkowie. To właśnie spotkało Facebooka" - dodaje.

Notowania Snapa, właściciela aplikacji Snapchat, wzrosły w środę o 35 proc. po tym, jak firma opublikowała pierwszy wzrost liczby użytkowników od jej wejścia na rynek w 2017 roku. Głównym konkurentem platformy pozostaje należący do Facebooka Instagram. Według doniesień Bloomberga nad wprowadzeniem podobnej funkcjonalności pracuje także Twitter, w którego wypadku wzrost liczby użytkowników w minionym kwartale również przełożył się na skok notowań o ponad 20 proc.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!