PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Facebook utraci w ciągu roku 2 mln użytkowników w wieku do 24 lat

Facebook utraci w ciągu roku 2 mln użytkowników w wieku do 24 lat fot. shutterstock
0 0

Do końca 2018 roku z Facebooka utraci 2 mln użytkowników poniżej 25 roku życia. Odpływ młodych odbiorców postępuje szybciej, niż przewidywano. Na tendencji najbardziej zyskuje Snapchat - wynika z opublikowanego w poniedziałek raportu eMarketera.

W Stanach Zjednoczonych należąca do Marka Zuckerberga platforma wciąż zyskuje na popularności, jednak wyłącznie wśród starszych odbiorców. Do końca 2018 roku całkowita liczba aktywnych amerykańskich użytkowników FB wzrośnie o niespełna 1 proc. - do 169,5 mln w miesiącu.

W tym czasie Facebook straci 9,3 proc. użytkowników w USA w wieku 11 lat i młodszych. W przedziałach od 12-17 i od 18-24 lat spadek sięgnie odpowiednio 5,6 proc. i 5,8 proc. Łącznie z FB zrezygnują 2 mln użytkowników w wieku poniżej 25 lat - przewidują analitycy eMarketera. Wskutek tego po raz pierwszy w historii Facebooka z serwisu będzie korzystała mniej niż połowa internautów w przedziale 12-17 lat.

Facebook stara się minimalizować malejącą popularność wśród młodszych odbiorców poprzez inwestycje w inne platformy, jak zapowiedziany w grudniu komunikator Messenger Kids czy zwłaszcza Instagram. Zgodnie z szacunkami eMarketera ta ostatnia platforma wzrośnie w ciągu roku o 13,1 proc., osiągając miesięczną bazę aktywnych użytkowników na poziomie 104,7 mln osób w Stanach Zjednoczonych.

Analitycy przewidują, że do Instagrama dołączy około 1,6 mln użytkowników poniżej 25 roku życia. W międzyczasie Snapchat ma zyskać 1,9 mln użytkowników w podobnym wieku, utrzymując przewagę w przedziale wiekowym 12-24 mimo mniejszego ogólnego tempa wzrostu i rozmiarów - o 9,3 proc. w skali roku, do 86,5 mln użytkowników.

"Snapchat może doczekać się większego wzrostu w starszych grupach wiekowych w związku ze zmianami ułatwiającymi korzystanie z platformy" - twierdzi główna analityk eMarketera, Debra Aho Williamson. "Pytanie tylko, czy utrzyma sympatię młodszych użytkowników po tym, jak zaczną z niego korzystać ich rodzice i dziadkowie. To właśnie spotkało Facebooka" - dodaje.

Notowania Snapa, właściciela aplikacji Snapchat, wzrosły w środę o 35 proc. po tym, jak firma opublikowała pierwszy wzrost liczby użytkowników od jej wejścia na rynek w 2017 roku. Głównym konkurentem platformy pozostaje należący do Facebooka Instagram. Według doniesień Bloomberga nad wprowadzeniem podobnej funkcjonalności pracuje także Twitter, w którego wypadku wzrost liczby użytkowników w minionym kwartale również przełożył się na skok notowań o ponad 20 proc.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.