PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Facebook wprowadzi obowiązkowe potwierdzenie zgody na profilowanie reklam przez e-mail

Facebook wprowadzi obowiązkowe potwierdzenie zgody na profilowanie reklam przez e-mail fot. shutterstock
0 0

Facebook zmusi reklamodawców do potwierdzenia, że posiadają ważne pod względem prawnym zgody użytkowników na profilowanie reklam przez e-mail - poinformował serwis The Verge. Zgody ma sprawdzać specjalne narzędzie certyfikujące.

Jego zadanie ma polegać przede wszystkim na upewnieniu się, że marketerzy wysyłają ukierunkowaną komunikację reklamową wyłącznie do tych użytkowników Facebooka, którzy wyrazili na to zgodę.

Dane z narzędzia, które będzie nazywać się Custom Audience (Indywidualni Odbiorcy) nie będą współdzielone z kontami firmowymi reklamodawców - wynika z korespondencji wewnętrznej Facebooka.

W ubiegłym tygodniu koncern potwierdził, że tymczasowo wstrzymuje dostęp zewnętrznych twórców aplikacji do swojej platformy.

Jak ocenił serwis The Verge, wszystkie zmiany, jakie w ostatnim czasie wprowadził Facebook, są pokłosiem głośnego skandalu związanego z nielegalnym wykorzystaniem danych niemal 50 mln użytkowników serwisu, jakiego dopuściła się firma Cambridge Analytica.

Narzędzie Custom Audience stanowi także element, dzięki któremu Facebook będzie działał zgodnie z zasadami określanymi przez Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (ang. General Data Protection Act, GDPR), którego przepisy wdrożone zostaną już 25 maja tego roku. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!