PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Instagram: Ma ponad 1 mld użytkowników; serwis chce konkurować z YouTube

Instagram: Ma ponad 1 mld użytkowników; serwis chce konkurować z YouTube
0 0

Liczba użytkowników fotograficznego serwisu społecznościowego Instagram wzrosła 25-krotnie w ciągu 6 lat. Teraz Instagram uruchomił nową aplikację IGTV stworzoną z myślą o twórcach materiałów wideo. Według magazynu "Wired" firma chce w ten sposób konkurować z YouTube.

Instagram umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach.

Serwis został założony we wrześniu 2010 roku przez Kevina Sysatroma i Mikea Kriegera. Początkowo był dostępny tylko w applowskim systemie iOS. Dwa lata później mogli z niego korzystać użytkownicy Androida.

W kwietniu 2012 roku serwis został kupiony przez Facebooka za około 1 mld dol. Wtedy pracowało nad nim zaledwie 13 pracowników. Od tamtego czasu sukcesywnie zwiększał liczbę użytkowników. Na początku ubiegłego roku miał ich około 700 mln.

Szef Instagrama Kevin Systrom poinformował także, że serwis ma już ponad miliard użytkowników.

W nowej aplikacji IGTV, którą Instagram zaprezentował na specjalnej konferencji w środę, twórcy wideo będą mogli zamieszczać materiały o długości do 10 minut, czyli dziesięć razy dłuższe, niż w klasycznej wersji Instagrama. Serwis stworzył także wyjątek dla twórców o bardzo dużej rozpoznawalności i liczbie obserwujących: na swoich kanałach będą mogli zamieszczać materiały trwające nawet do 60 minut.

IGTV to oddzielna aplikacja, którą użytkownicy mogą pobrać na swoje smartfony i tablety. Materiały zamieszczane w ramach tej platformy będzie można jednak obejrzeć także z poziomu Instagrama - dla IGTV przeznaczono w klasycznej wersji serwisu specjalną zakładkę.

Magazyn "Wired" ocenia, że podejście twórców Instagrama do IGTV odzwierciedla to, które towarzyszyło im podczas prac nad aplikacją Boomerang, służącą do tworzenia krótkich, zapętlonych form wideo - choć Boomerang jest oddzielną aplikacją, materiały stworzone z jego użyciem można oglądać bezpośrednio z poziomu głównej aplikacji.

"Wired" podkreśla, że podejście to ma swoje źródła w filozofii biznesowej Facebooka, który zdecydował się na rozłączenie swoich głównych funkcjonalności - możliwości korzystania z serwisu społecznościowego oraz wiadomości instant - dopiero w 2014 roku. Wówczas użytkownicy zyskali możliwość zainstalowania na swoich urządzeniach aplikacji Messenger; z wiadomości jednak wciąż można korzystać także z wersji komputerowej głównego serwisu Facebooka.

Zdaniem "Wired", decydując się na gest w stronę twórców wideo, Instagram próbuje wkupić się w łaski młodszego pokolenia użytkowników, którzy najczęściej konsumują w sieci materiały w tym właśnie formacie. Według danych przytaczanych przez przedstawicieli Instagrama, nastolatki oglądają obecnie o 40 proc. mniej programów telewizyjnych, niż to miało miejsce jeszcze pięć lat temu.

Uruchomienie IGTV to także "wypowiedzenie wojny" serwisowi YouTube - zauważa "Wired". Należący do Google serwis niedawno poinformował, że dysponuje bazą ponad 1,9 mld aktywnych w ciągu miesiąca użytkowników. Serwis IGTV ma być odpowiedzią na dotychczasowy monopol YouTube w sferze wideo i, jak twierdzą jego twórcy, ma być nową propozycją na rynku mobilnej rozrywki. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.