PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Jak opakować sportowca?

Jak opakować sportowca? fot. materiały prasowe
0 0

- Największe wydarzenia sportowe kierują oczy całego świata na pole zmagań współczesnych herosów. Ich nazwiska przyciągają fanów, a wraz z nimi świat biznesu, który pragnie wykorzystać tę popularność. Dlatego coraz częściej oblicze znanego sportowca pojawia się na opakowaniu produktu, dzięki czemu konsument zostaje w interakcji z jego wizerunkiem w swoim mieszkaniu, w lodówce, torebce. To wymarzona sytuacja dla marketerów, którzy chcą budować i umacniać emocjonalną więź konsumenta z produktem - zapewnia Irek Korczyński, CEO Studio IKAR.

- Sportowcy tacy jak Adam Małysz, Justyna Kowalczyk, Agnieszka Radwańska czy Robert Kubica skupiają uwagę milionów Polaków. Szczególnie silnie przyczyniła się do tego pełna sukcesów gra polskiej reprezentacji w piłce nożnej. Kuba Błaszczykowski, Kamil Grosicki, Grzegorz Krychowiak, Piotr Zieliński, Arkadiusz Milik i inni zdobyli serca polskich kibiców. Nasz napastnik Robert  Lewandowski to już marka sama w sobie. Jego postać jest porównywalna z takimi z tuzami futbolu  jak Leo Messi czy Christiano Ronaldo - wylicza Irek Korczyński. 

Pozwoliło to otworzyć naszemu kapitanowi reprezentacji imponującą  “ścieżkę reklamową”, równoległą do sportowej: (Coca-Cola - od 2011), Gillette (2011), Nike (globalna reklama przed Euro 2012), Panasonic (2013 r.), Opel Astra (2013) razem z Błaszczykowskim i Piszczkiem, Huawei (2015), T-Mobile (muzyczny duet z Tomaszem Kotem), Vistula (2016). Robert Samaruk, marketing director w firmie Stars&buzz, zajmującej się marketingiem sportowym, tak komentuje te alianse.

- To naturalna droga rozwoju reklamowego zawodnika – im większa sława, tym większe marki zatrudniają go do największych kampanii. Bardzo dobrym przykładem jest współpraca reklamowa Lewandowskiego z Vistulą. Firma co prawda nie ujawnia informacji, jak sprzedaje się linia sygnowana przez gwiazdę futbolu, ale musiała być to bardzo opłacalna współpraca, ponieważ umowa została przedłużona na 2017 r. W 2016 obroty Vistuli wzrosły o 20  proc. - ile w tym zasługi Roberta Lewandowskiego, a ile zbioru innych pozostałych czynników - nie wiemy. W tym kontekście ciekawe będą wyniki marki z 2017 roku – tłumaczy ekspert.

Opakowanie – klamra spinająca projekt

- Jak długo nazwiska sportowców są atrakcyjne dla szerokiej rzeszy fanów sportu, tak długo mogą być wykorzystywane w przekazach reklamowych. Przykładem jest postać Jerzego Dudka, który choć skończył karierę, nadal jest obecny w pamięci kibiców. Jako były reprezentant i ekspert sportowy pojawił się na opakowaniu napoju 4movie. Marka ta wykorzystuje również wizerunek obecnego selekcjonera Adama Nawałki, którego zasługą są sukcesy narodowej reprezentacji. Z kolei marka OSHEE, znana  między innymi z szerokiego inwestowania w marketing sportowy, umieściła na etykietach napojów wizerunki piłkarzy klubu Real Madryt - mówi Irek Korczyński.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

qw 07-12-2017, 08:22:

Jędrzejczyk nie przegrała - to była klęska, szczególnie potym, co wyprawiała przed walką (w jej stylu jest poniżać rywalki) - trochę tego w necie jest, youtube/fora sportowe