PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Jaka jest rola wyglądu opakowania innowacyjnych produktów z branży FMCG?

Jaka jest rola wyglądu opakowania innowacyjnych produktów z branży FMCG? Mateusz Bąkała, Creative Director w studiu projektowania marek i produktów THIS/ fot. materiały prasowe
0 0

- Rola opakowań z perspektywy studia projektującego, to praktycznie zawsze odpowiedź na konkretne potrzeby funkcjonalne i estetyczne określone w briefie od klienta. A te potrzeby są z oczywistych względów powiązane z potrzebami konsumentów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Mateusz Bąkała, Creative Director w studiu projektowania marek i produktów THIS.

Wiele składowych wpływa na wzornictwo opakowania. - Jeżeli mówimy o opakowaniu trwale utrzymującym produkt w należytym stanie, pozwalającym go transportować i przechowywać (np. butelka, opakowanie kartonowe itp.), to pierwszym obszarem zainteresowań projektanta jest funkcja. Od niej należy wyjść. Mierząc się z parametrami funkcjonalnymi związanymi z konfekcjonowaniem, logistyką i  przechowywaniem, otrzymujemy szereg precyzyjnych wytycznych, zgodnie z którymi  porusza się zespół projektowy - dodaje Mateusz Bąkała, Creative Director w studiu projektowania marek i produktów THIS.

I zapewnia, że kiedy dochodzi się do drugiego etapu, oznaczającego kontakt z warstwą estetyczną produktu, robi się ciekawiej. Istnieje ogromna ilość czynników, zazwyczaj precyzyjnie określonych w briefie, które zespół projektowy uwzględnia. - Jest to zwykle obszar elementów obowiązkowych  związanych z marką (branding), elementy wyróżniające produkt (często projektujemy je od podstaw, by z jednej strony osadzić estetycznie produkt w kategorii, z drugiej strony nadać mu wyróżnienie, które konsumenta zaintryguje). W tym procesie dużą rolę odgrywa doświadczenie. Konsumenci w różnych krajach różnie reagują na stosowanie symboliki lub opisów. Na przykład w Polsce poważnie traktuje się symbole na opakowaniach produktów spożywczych – o ile są to oficjalnie certyfikaty. Natomiast często nie ufa się ikonom, które jedynie ilustrują funkcje produktu spożywczego - wylicza ekspert. 

Jeżeli produkt jest innowacyjny, to zazwyczaj jest wskazane odzwierciedlenie jego cech zarówno na poziomie funkcji opakowania, jak i etykiety. - Projektanci lubią projektować opakowania kompleksowo, uwzględniając zarówno obszar funkcjonalny, czyli fizyczny kształt butelki, pudełka czy torebki, jak i estetykę, która – wiemy z doświadczenia – dostarcza satysfakcji zarówno właścicielom marek, jak i konsumentom - dodaje Mateusz Bąkała. 

Jego zdaniem nowoczesne i innowacyjne podejście do potrzeb klienta, zarówno branżowego, jak i B2C, wymaga przede wszystkim określenia potrzeb tego klienta, a raczej pewnego obszaru potrzeb, które wiążą się z produktami FMCG. - Na przykład w branży napojowej, gdzie pojawia się sporo innowacji, bardzo wyraźnie widać, że dla konsumentów (np. sportowców) istotne są nie tylko cechy funkcjonalne samego napoju, ale także sposób, w jaki opakowanie wspiera konsumpcję napoju, czy nawet w jaki sposób możemy wyrzucić opakowanie. Istotne są cechy sensoryczne, nad którymi sporo pracujemy przy realizacji projektów opakowań. Na przykład w procesie projektowania nowej butelki piwa Łomża, takie aspekty, jak chwyt, kolor szkła, wreszcie ciężar i transparentność opakowania okazały się bardzo ważne - zapewnia ekspert THIS.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.