PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNER SERWISU

Logistycy mrożonek obawiają się blackoutu

Logistycy mrożonek obawiają się blackoutu Marcin Szlęzak /fot. Frigo Logistics
0 0

Dużym zagrożeniem dla zachowania ciągłości łańcucha chłodniczego, mogą okazać się problemy z dostawami lub ograniczeniami energii. Warto podać przykład sierpnia 2015 roku, kiedy Polsce groził blackout energetyczny – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Szlęzak, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Frigo Logistics Sp. z o.o.

Zagrożenie było spowodowane bardzo upalnym latem. - Z uwagi na technologie wykorzystywane do produkcji energii elektrycznej polski system jest wrażliwy na warunki atmosferyczne, głównie ze względu na wymagania w zakresie chłodzenia elektrowni cieplnych, które pracują w otwartym układzie chłodzenia – mówi Marcin Szlęzak.

Zwraca uwagę, że Polska, w przeciwieństwie do krajów zachodnich, niemal w ogóle nie produkuje energii elektrycznej ze słońca. - Fotowoltaika mogłaby dostarczać najwięcej energii latem, w czasie, gdy opalane węglem elektrownie nie mogą sprawnie działać. Polska energia w około 80% oparta jest na węglu, co eksperci zalecają zmienić w perspektywie najbliższych lat – zauważa dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Frigo Logistics Sp. z o.o.

W transporcie kłopotem może okazać się na przykład awaria auta lub agregatu. W takim przypadku warto posiadać plan scenariuszowy, który uwzględnia błyskawiczne rozwiązanie sytuacji.

Frigo Logistics to przedsiębiorstwo zajmujące się logistyką produktów głęboko mrożonych. Jest jednym z czołowych krajowych operatorów logistycznych tych produktów oraz liderem w dystrybucji na terenie Polski.

Jest częścią Nichirei Holding Holland B.V, które z kolei jest częścią japońskiego koncernu Nichirei z siedzibą w Tokio, będącego jednym z czołowych operatorów w zakresie logistyki produktów głęboko mrożonych na świecie. Frigo Logistics posiada magazyny wysokiego składowania w temperaturze -22 °C w Żninie i Radomsku, punkt przeładunkowy w Warszawie. Spółka jest liderem w krajowym przewozie żywności w temperaturze -18 / - 22 °C.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!