PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Mocny początek roku w branży spożywczej – 10 najważniejszych wydarzeń stycznia

Mocny początek roku w branży spożywczej – 10 najważniejszych wydarzeń stycznia fot. shutterstock.com
0 0

Nowi gracze w kategorii gum do żucia, alkoholi mocnych i słodyczy czekoladowych, przejęcia, rozwój sieci handlowych i niesłabnące echa ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele – tym żył rynek spożywczy w styczniu 2018. Zobacz nasz przewodnik po głównych wydarzeniach i trendach minionego miesiąca!

PRZECZYTAJ TAKŻE ZESTAWIENIE KLUCZOWYCH WYDARZEŃ 2017 ROKU!

Czy wydawało Wam się, że styczeń był "spokojnym" miesiącach na rynku spożywczo-handlowym? Nic mylnego! Poniżej nasze redakcyjne zestawienie 10 kluczowych wydarzeń minionego miesiąca:

1. Z końcem grudnia 2017 r. Colian Holding SA podpisała umowę nabycia 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki Lily O’Brien’s Holding Limited (w skrócie „LOBH”) z siedzibą w Newbridge Co. Kildare w Irlandii. Dokonanie płatności oraz przeniesienie własności udziałów nastąpiło 3 stycznia 2018 roku. Sprzedającym udziały był Carlyle Cardinal Ireland Fund (CCIF), spółka joint venture pomiędzy The Carlyle Group i Cardinal Capital Group, oraz grupa udziałowców mniejszościowych LOBH. Cena transakcyjna wyniesie ok. 33,8 mln EUR. - Przejęcie irlandzkiej firmy Lily O’Brien’s przez Colian Holdings to kolejny krok realizacji strategii Colian i potwierdza kontynuację ekspansji polskiej firmy na rynki zagraniczne. Colian nadal będzie bacznie obserwować rynek i przyglądać się potencjalnym podmiotom akwizycyjnym - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes zarządu Colian Holding. (czytaj więcej)

2. Mondelez, jeden z czołowych światowych koncernów spożywczych, zawalczy o rynek gum w Polsce. 2 stycznia 2018 r. w sprzedaży pojawiły się gumy pod znaną już na naszym rynku marką Halls. Konkurentem Mondeleza jest Mars, który z markami Orbit, Airwaves i Winterfresh rządzi na polskim rynku od wielu lat (posiada 90% rynku). (czytaj więcej)

3. FoodCare przejmuje Wody Mineralne Ostromecko. Wiesław Włodarski, prezes FoodCare, nie ujawnia jednak ceny transakcji. Rok przyglądał się Ostromecko, oceniał potencjał i tworzył biznesplan. Jego zdaniem nowy nabytek ma źródła pozwalające na roczne obroty na poziomie 500 mln zł. To cel sprzedażowy prezesa FoodCare do zrealizowania za pięć lat. Firma Wody Mineralne Ostromecko – Leszek Bokiej należy do grona producentów wód mineralnych i napojów smakowych. Znajduje się w miejscowości Ostromecko k/Bydgoszczy i jest jedną z największych rozlewni w regionie Kujawsko-Pomorskim. (czytaj więcej)

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!