PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Nie jest możliwe całkowita eliminacja zniszczeń i kradzieży w logistyce

Nie jest możliwe całkowita eliminacja zniszczeń i kradzieży w logistyce Fot. Shutterstock
0 0

W codziennie przeprowadzanych operacjach logistycznych istnieje ryzyko wypadku drogowego, uszkodzenia towaru w czasie rozładunku czy błędu operatora. Nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie tego typu sytuacji. Należy natomiast dążyć do zminimalizowania poziomu strat – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Rafał Strzałkowski, dyrektor operacyjny Quick Service Logistics Polska.

Każdy biznes musi indywidualnie określić akceptowalny poziom inwestycji w system przeciwdziałania vs wysokość strat z tym związanych. W Quick Service Logistics Polska, jak również w całej grupie, jest to jedno z zadań o najwyższym priorytecie. W Quick Service Logistics Polska, w celu eliminacji strat wykorzystujemy aktywne systemy, takie jak:

- Monitoring pojazdów – w tym celu wykorzystujemy system PIM do monitoringu położenia pojazdu, jak i temperatur w czasie transportu. Dodatkowo system monitoruje moment otwarcia i zatrzymania pojazdu poza strefami rozładunku lub wyznaczonymi stacjami do tankowania pojazdów.
- CCTV w magazynach – system wykorzystywany jest m.in. do analizy przyczyn powstania uszkodzeń i innych zdarzeń w celu ich wyeliminowania w przyszłości.
- I-pady (elektroniczne dowody dostawy) – mają za zadanie wprowadzanie na bieżąco do systemu informacji o pomiarach temperatur przy dostawie oraz bieżącej rejestracji różnic w dostawach. Dodatkowo wykonujemy przy dostawach zdjęcia, dzięki którym jesteśmy w stanie np. potwierdzić zasadność składanej przez klienta reklamacji.
- Oczywiście w każdym magazynie posiadamy ochronę fizyczną oraz firmę DDD.

Uzupełnieniem systemów aktywnych są:

- Proces szkoleń pracowników opartych o „Księgę jakości” oraz wnioski formułowane na bazie doświadczeń.  Od pierwszego dnia pracy kładziemy nacisk na wysoką świadomość naszej kadry, szkolenia to obowiązkowy element przygotowania pracownika do pracy na każdym stanowisku.
- Stabilność zespołu – dobrze wyszkolony pracownik jest bardzo ważny nie tylko w ograniczeniu strat, ale w całym łańcuchu dostaw.
- Proces planowania mapy magazynu – uwzględnia parametry produktu (waga, objętość, rodzaj produktu), pozwala na właściwe planowanie załadunku na nośnikach, minimalizuje zniszczenia podczas transportu, a także podnosi wydajność pracowników.
- Selekcja opakowań transportowych po powrocie od klienta – polega na wyeliminowaniu jednostek transportowych, które mogłyby uszkodzić produkty w czasie kolejnej dostawy.
- Procesy oceny bieżących trendów w reklamacjach – weryfikacji każdej reklamacji, potwierdzenia jej zasadności/uznania. Każda uznana reklamacja podlega dalszym procesom weryfikacji wewnętrznej pod kątem jej przyczyn, łącznie z prowadzaniem rozmów z pracownikami i wspólnym ustaleniem powodu ich powstania, a także możliwości ich eliminacji w przyszłości. Zaangażowanie pracowników w wyjaśnienie reklamacji uświadamia im wagę ich pracy i wpływ na poziom jakości serwisu.
- Plombowanie jednostek transportowych w przypadku realizowaniu dostawy z wykorzystaniem platformy przeładunkowej – jest to działanie profilaktycznie ułatwiające ocenę reklamacji w przypadku zgłoszonych przez klienta rozbieżności.
- Bieżące prowadzenie przeglądów, serwisów i napraw infrastruktury – zapewnia bezawaryjne funkcjonowanie wyposażenia np. chłodnictwa oraz uszkodzeń towarów wynikających z uszkodzonej infrastruktury.
- Bieżąca współpraca z dostawcami i klientem – polega na zgłaszaniu uwag, co do sposobu pakowania lub co do jakości użytych opakowań.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!