PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Operatorzy logistyczni poszerzają ofertę

0 0

Duża konkurencja na rynku usług logistycznych w połączeniu z rosnącą potrzebą różnorodności w konfiguracji produktów stawiają przed operatorami kolejne wyzwania. Wśród nich są m.in. konieczność specjalizacji oraz rozbudowy zakresu usług w swoim portfolio. Czym jest VAS i w jaki sposób mogą na nim skorzystać producenci?

Wartość dodana w standardzie

Zapewnienie atrakcyjnego wyglądu zarówno samych produktów, jak i punktów ich sprzedaży stanowi niezbędny element walki konkurencyjnej producentów z najróżniejszych sektorów. Jest to kolejny obszar, który z biegiem czasu stał się domeną operatorów, wyspecjalizowanych w oferowaniu nie tylko typowej obsługi logistycznej, ale także usług o wartości dodanej.

Copacking stanowi jeden z kluczowych obszarów działalności DSV Solutions, rozwijany nieustannie od 1995 r. dla klientów m.in. z sektora farmaceutycznego, FMCG czy kosmetycznego. Polega on na oferowaniu naszym klientom usług pozwalających np. na budowanie zestawów promocyjnych, łączenie produktów czy budowie display’ów i stand’ów promocyjnych - wyjaśnia Marcin Witek, DSV Solutions. Outsourcing usług copackingowych u operatora logistycznego pozwala na redukcję kosztów produkcji oraz skrócenie czasu realizacji akcji promocyjnych. Dzięki temu, że produkty są magazynowane i procesowane w jednym miejscu, ograniczane są także koszty transportu.

Promocyjny rynek

Możliwość sprawnego oraz efektywnego kosztowo oferowania produktów w pakietach lub w opakowaniach promocyjnych stanowi dla producentów coraz istotniejszy aspekt strategii sprzedażowej. Zgodnie z badaniem „Wyprzedaże i promocje – jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków”, opublikowanego przez firmę doradczą KPMG w grudniu 2017 roku, ponad 49% Polaków zwleka z decyzją zakupową do czasu startu promocji lub wyprzedaży w sklepach. Jednocześnie aż 50% badanych konsumentów przyznało, że podczas zakupów postanowiło kupić rzecz, której nie planowali.

Badania pokazują, że oferowanie produktów w ramach akcji promocyjnych jest niewątpliwie szansa dla wielu producentów na zwiększenie sprzedaży, przy jednoczesnym zwiększaniu grupy lojalnych klientów. Jeśli bowiem produkt kupiony poprzez zainteresowanie promocją się sprawdzi, tym chętniej konsument po niego wróci płacąc regularną cenę – mówi Marcin Witek, DSV Solutions. Biorąc pod uwagę koszty związane z konkurowaniem w ramach najatrakcyjniejszych lokalizacji na półkach dużych sieciach handlowych, tym większego znaczenia nabiera też optymalizacja całościowych wydatków związanych z takim przedsięwzięciem. Jest to kolejny argument, który przemawia za rosnącą popularnością outsourcingu usług copackingowych do wyspecjalizowanych w tym zakresie operatorów logistycznych.

POPRZEDNIA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.