PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PAIH na EEC 2018: Chiny to priorytetowy rynek dla rozwoju polskiego handlu i usług

PAIH na EEC 2018: Chiny to priorytetowy rynek dla rozwoju polskiego handlu i usług Michalina Jendrzejczyk, koordynator zagranicznych biur handlowych w Chinach, Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Fot. PTWP
0 0

- Chiny otwierają się na polskie inwestycje i towary – może nie tak szybko jak sobie życzymy, ale jednak ta współpraca się rozwija. W naszym regionie Europy jesteśmy największym partnerem Chin – mówiła Michalina Jendrzejczyk, koordynator zagranicznych biur handlowych w Chinach, Polska Agencja Inwestycji i Handlu SA podczas debaty "Przyszłość współpracy Polski i Chin" w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

PAIH pozytywnie ocenia współpracę gospodarczą Polska-Chiny. - Kontakty na szczeblu rządowym pozytywnie wpłynęły na nasze relacje gospodarcze. Polepsza się klimat biznesowy. Chiny otwierają się na polskie inwestycje i towary – może nie tak szybko jak sobie życzymy, ale jednak ta współpraca się rozwija. W naszym regionie Europy jesteśmy największym partnerem Chin – mówiła Michalina Jendrzejczyk, koordynator zagranicznych biur handlowych w Chinach, Polska Agencja Inwestycji i Handlu SA.

Podkreśliła, że Chiny są obecnie priorytetowym rynkiem dla rozwoju polskiego handlu i usług. Jednak – przestrzega, że tylko dobrze przygotowani przedsiębiorcy, którzy mają produkty dostosowane do rynku chińskiego, mogą osiągnąć sukces na tamtejszym rynku.

- W ostatnich latach zwiększa się liczba firm wystawiających się na targach i pytających się o możliwości wsparcia instytucjonalnego przy staraniach o wejście na rynek chiński. Podkreślamy, że to rynek, który reprezentuje ogromny potencjał, ale także bardzo konkurencyjny. Walczy o niego cały świat. To może być pole minowe dla niedostosowanych firm. Trzeba wiedzieć jak rejestrować znaki handlowe i umieć odnaleźć się w chińskiej administracji – komentowała Michalina Jendrzejczyk.

Jej zdaniem, realizowany od 2012 roku program GOChina ma przybliżyć rynek chiński polskim przedsiębiorcom. - Organizujemy spotkania, szkolenia, spotykamy się podczas imprez targowych – dodała.

Przedstawicielka PAIH podkreśliła również, że targi w Szanghaju w tym roku mają stanowić krok w celu liberalizacji rynku chińskiego i otwarcia go na import. Co ważne, w Chinach wzrasta zapotrzebowanie na wysokiej jakości towary importowane.

POLECANE

KOMENTARZE: (3)

+ DODAJ KOMENTARZ

Paweł 23-05-2018, 09:13:

Jedyne co Polska może do Chin eksportować to kobiety.

Aaa 23-05-2018, 07:24:

Przestańcie promować ta chińska propagande, jesteśmy wykorzystywani przez Chiny a deficyt handlowy caly czas rośnie

Piotr Rafałko 20-05-2018, 09:22:

Chiny tak się otwierają na polskie towary, że deficyt w handlu wzrósł z 11 mld w 2015 r. do 20 mld w roku obecnym. Idźcie być chińskimi lobbystami gdzie indziej