PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Prezes ERG: robimy przegląd opcji strategicznych, by wzmocnić rozwój, szczególnie za granicą

Prezes ERG: robimy przegląd opcji strategicznych, by wzmocnić rozwój, szczególnie za granicą Robert Groborz fot. za erg.com.pl
0 0

ERG robi przegląd opcji strategicznych, ponieważ chce wzmocnić swój rozwój, szczególnie za granicą oraz potencjał rynkowy spółki – informuje prezes Robert Groborz.

- Rok 2017 upłynął nam pod znakiem inwestycji związanych ze zwiększaniem mocy produkcyjnych. Uruchomiliśmy 2 nowe linie produkcyjne, w tym miesiącu ruszy kolejna. W mojej ocenie dobrze przygotowaliśmy spółkę do stabilnego wzrostu  zarówno na rynku krajowym, a tym bardziej na zagranicznym. Jednak szukamy możliwości bardziej dynamicznego rozwoju, szczególnie za granicami naszego kraju – mówi Robert Groborz, prezes zarządu ERG.

- Dlatego zdecydowaliśmy się na przegląd opcji strategicznych, który pozwoli nam znaleźć nowe sposoby na  rozwój. Bierzemy pod uwagę różne scenariusze, ale główny cel jest jeden: wyraźne wzmocnienie procesu rozwoju spółki i jej rynkowego potencjału. Przegląd chcemy zakończyć w tym roku, a o jego efektach oczywiście poinformujemy – dodaje.

Zarząd ERG mając na uwadze planowany dalszy rozwój spółki poinformował, że w  dniu 17 maja 2018 roku podjął decyzję o przystąpieniu do przeglądu opcji strategicznych. Na obecnym etapie brane będą pod uwagę różne opcje strategiczne, w tym nabycie od spółki pakietu akcji własnych spółki lub zakup pakietu akcji spółki od akcjonariuszy spółki. Jednocześnie Zarząd spółki poinformował, iż dotychczas nie zostały podjęte żadne decyzje związane z wyborem konkretnej opcji.

ERG funkcjonuje na rynku od ponad 120 lat. W 2005 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Firma zatrudnia ponad 100 osób. Rocznie produkuje ponad 10 tys. ton różnego rodzaju folii oraz kilkaset ton wyrobów wtryskowych.

ERG dostarcza produkty do klientów z różnych branż m.in. spożywczej, napojowej, motoryzacyjnej, przemysłowej oraz poligraficznej. Wśród odbiorców produktów dostarczanych przez ERG są duże firmy i międzynarodowe korporacje.

Spółka intensywnie rozwija sprzedaż na eksport. Sprzedaje swoje produkty do 18 krajów m.in. do Niemiec, Francji, Włoch, ale także Rosji, Białorusi, Mołdawii, Serbii czy Uzbekistanu. Firma prowadzi także  bardzo zaawansowane proeksportowe działania na kilku innych nowych rynkach.

W zakładzie w Dąbrowie Górniczej spółka posiada ponad 20 nowoczesnych linii technologicznych produkujących różne rodzaje folii. W latach 2016-2018 ERG zainwestował ponad 20 milionów złotych na unowocześnienie parku maszynowego, korzystając m.in. ze wsparcia funduszy unijnych.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!