PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes PAiH: Expo 2020 w Dubaju to szansa na promocję polskiej żywności

Prezes PAiH: Expo 2020 w Dubaju to szansa na promocję polskiej żywności Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Fot. PTWP
0 0

W ramach wysiłku wokół światowej wystawy Expo 2020 w Dubaju chcemy pokazywać nasz dorobek kulturalny, chwalić się polskimi towarami. Nie wyobrażam sobie, żebyśmy mogli przygotować polski pawilon i nie promować polskiej żywności – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Rada Ministrów powierzyła Panu funkcję Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy Expo 2020 w Dubaju (ZEA). Obecność w Dubaju to szansa na prezentację potencjału Polski i polskiej gospodarki, a tym samym wykorzystanie przez rodzimych przedsiębiorców niezagospodarowanego jeszcze popytu wewnętrznego rynków Bliskiego Wschodu. Jakie widzi Pan możliwości na rynkach Bliskiego Wschodu dla polskiego sektora rolno-spożywczego? 

Zdecydowanie, obecność Polski na pierwszym arabskim expo daje naszemu biznesowi ogromną szansę zdobycia nowych, atrakcyjnych rynków zbytu. Tyczy się to również sektora rolno-spożywczego. Na międzynarodowych lotniskach Bliskiego Wschodu rzadko zdarza mi się widzieć – poza polską wódką – polskie towary spożywcze. Natomiast w Katarze można kupić polskie krówki w ilości niemalże hurtowej. Arabowie bardzo cenią polskie słodycze, chociaż zasadniczo wolą słodsze smaki. 

W ramach wysiłku wokół expo chcemy pokazywać nasz dorobek kulturalny, chwalić się polskimi towarami. Nie wyobrażam sobie, żebyśmy mogli przygotować polski pawilon i nie promować polskiej żywności. Będziemy przyciągali kolorem, kształtami, ale też smakiem i zapachem. Kilka takich pomysłów już mamy – na pewno będziemy chcieli pokazywać polskie słodycze i mam nadzieję, że sprowadzą tłumy do naszego pawilonu. 

Wiemy, że ok. 20 proc. gości będzie pochodziło z krajów arabskich, a kolejne 20 proc. z Indii, dlatego chcielibyśmy pokazać na targach takie produkty żywnościowe, które można tam sprzedać. Wiedząc o zamiłowaniu Arabów do koni, chcemy pokazać też nasze tradycje związane z hodowlą koni oraz pochwalić się rozwiązaniami z branży zoologicznej w tym np. ekologicznymi marchewkami.  

Obszerny wywiad z Tomaszem Pisulą, prezesem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu można przeczytać we wrześniowym numerze Rynku Spożywczego.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.