PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Rynek dodatków zmienia się pod wpływem panujących trendów

Rynek dodatków zmienia się pod wpływem panujących trendów Dorota Łuszczek
0 0

Obecny rynek dodatków zmienia się pod wpływem panujących trendów. Nieufność konsumentów wobec produktów spożywczych sprawia, że coraz częściej czytają oni etykiety i zwracają uwagę na listę składników – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Dorota Łuszczek, technolog z firmy VIMAX.

Jak mówi, wszechobecny trend zdrowia, skłania producentów żywności do czyszczenia etykiet, skracania listy składników. - Wprowadzane produkty promowane są jako ”naturalne”, „wolne od GMO”. Składniki mające złą opinię wśród konsumentów w tym słodziki takie jak aspartam, acesulfam K czy barwniki z numerami E zastępowane są poprzez naturalne alternatywy. Barwniki w dużej mierze wypiera żywność barwiąca. Na cenzurowanym jest także cukier i sól. Argumentem zakupowym dla konsumenta stało się zmniejszenie spożycia cukru – mówi Dorota Łuszczek.

Zauważą, iż producenci żywności wykorzystują w nowych recepturach takie surowce jak glikozydy stewiolowe, czy miód. Alternatywnym rozwiązaniem proponowanym przez producentów dodatków jest także zastosowanie aromatu pozwalającego na obniżenie zawartości cukru przy zachowaniu niezmienionego odczucia słodyczy u jedzącego.

Na rynku obecne są także surowce pozwalające na zachowanie smakowitości przy jednoczesnym zmniejszeniu zawartości sodu w produkcie. Gwałtownie wzrasta zainteresowanie aromatami naturalnymi oraz ekstraktami roślinnymi, które wzbogacają i unaturalniają etykietę produktu. Stale wzrastającą gałęzią przemysłu spożywczego są produkty ekologiczne, a rynek żywności BIO wzrasta 10-20% w skali roku. Na znaczeniu zyskuje także pochodzenie surowców, co obserwowane jest poprzez coraz większe zainteresowanie produktami lokalnymi. 55% Polaków powyżej 16 roku życia chętniej ufa firmom, które wytwarzają swoje produkty w Polsce.

Trendy takie jak zdrowie, BIO, naturalność czy lokalność istotnie zmieniają etykietę produktu, co wpływa na zmiany rynku dodatków.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.