PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Rynek dodatków zmienia się pod wpływem panujących trendów

Rynek dodatków zmienia się pod wpływem panujących trendów Dorota Łuszczek
0 0

Obecny rynek dodatków zmienia się pod wpływem panujących trendów. Nieufność konsumentów wobec produktów spożywczych sprawia, że coraz częściej czytają oni etykiety i zwracają uwagę na listę składników – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Dorota Łuszczek, technolog z firmy VIMAX.

Jak mówi, wszechobecny trend zdrowia, skłania producentów żywności do czyszczenia etykiet, skracania listy składników. - Wprowadzane produkty promowane są jako ”naturalne”, „wolne od GMO”. Składniki mające złą opinię wśród konsumentów w tym słodziki takie jak aspartam, acesulfam K czy barwniki z numerami E zastępowane są poprzez naturalne alternatywy. Barwniki w dużej mierze wypiera żywność barwiąca. Na cenzurowanym jest także cukier i sól. Argumentem zakupowym dla konsumenta stało się zmniejszenie spożycia cukru – mówi Dorota Łuszczek.

Zauważą, iż producenci żywności wykorzystują w nowych recepturach takie surowce jak glikozydy stewiolowe, czy miód. Alternatywnym rozwiązaniem proponowanym przez producentów dodatków jest także zastosowanie aromatu pozwalającego na obniżenie zawartości cukru przy zachowaniu niezmienionego odczucia słodyczy u jedzącego.

Na rynku obecne są także surowce pozwalające na zachowanie smakowitości przy jednoczesnym zmniejszeniu zawartości sodu w produkcie. Gwałtownie wzrasta zainteresowanie aromatami naturalnymi oraz ekstraktami roślinnymi, które wzbogacają i unaturalniają etykietę produktu. Stale wzrastającą gałęzią przemysłu spożywczego są produkty ekologiczne, a rynek żywności BIO wzrasta 10-20% w skali roku. Na znaczeniu zyskuje także pochodzenie surowców, co obserwowane jest poprzez coraz większe zainteresowanie produktami lokalnymi. 55% Polaków powyżej 16 roku życia chętniej ufa firmom, które wytwarzają swoje produkty w Polsce.

Trendy takie jak zdrowie, BIO, naturalność czy lokalność istotnie zmieniają etykietę produktu, co wpływa na zmiany rynku dodatków.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!