PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNER SERWISU

Trend prozdrowotny ma istotny wpływ na opakowania produktów spożywczych

Trend prozdrowotny ma istotny wpływ na opakowania produktów spożywczych fot. materiały prasowe
0 0

- W związku z rolą jaką zdrowe jedzenie zaczęło odgrywać w ogólnej świadomości społecznej, wiele firm i marek stara się wpisać się w ten dynamicznie rosnący trend. Nie ma więc ostatnio tygodnia, by na polskich półkach nie pojawiły się jakieś nowe propozycje: produkty mniej przetworzone, bardziej odżywcze, zawierające mniej cukru lub więcej witamin - zapewnia Joanna Rewaj, strategy & innovation expert Dragon Rouge.

- Zdrowsze wersje jogurtów, batonów, napojów energetycznych, deserów w proszku, czy nawet piwa (bardziej lite). Co ważne - wygląda na to, że minęły już czasy, kiedy był to obszar zastrzeżony dla niszowych sklepów oferujących ekskluzywną żywność ekologiczną, czy organiczną. Moda na zdrowe jedzenie nie omija bowiem nawet sieci dyskontowych. To już nie miejska moda – to istotny społeczno-kulturowy nurt. Wydłużającą się oczekiwana średnia długość życia i rosnąca dzięki mediom świadomość, wywołały prawdziwą epidemię. Wszyscy chcemy zdrowo jeść - mówi Joanna Rewaj, strategy & innovation expert Dragon Rouge. 

Zdaniem ekspertki wpływ trendu nie ogranicza się do samych produktów – ma istotny wpływ  też na opakowania: ich stronę technologiczną (materiały biodegradowalne, przyjazne dla środowiska), jak i wizualną (kody i narracje).

Jeśli chodzi o technologię, w rozwiązaniach przodują marki lifestylowe i luksusowe – takie, jak Adidas, czy Stella McCartney, stosując innowacyjne materiały zarówno w kolekcji, jak i w opakowaniach (tektura opakowania zawierająca nasiona trawy). Ale nowe technologie otwierają też nowe perspektywy opakowaniowe przed markami spożywczymi, tak jak w przypadku soku Intermarche: nazwa marki zmienia się co do minuty, zgodnie z godziną pakowania. Innym istotnym zjawiskiem są opakowania umożliwiające wielokrotne użycie – tu znakomitym, bo prostym, a ikonicznym przykładem są Bobble, czyli butelki z filtrem do wody zaprojektowane przez Karima Rashida, gwiazdę współczesnego użytkowego designu - wylicza Joanna Rewaj.

- Na uwagę zasługuję również polityka ‘zero marnotrawstwa’ – Urban Orchard to cider tworzony przez miejską wspólnotę na bazie opadłych z lokalnych drzew jabłek; Toast Real Ale – piwo wytworzone na bazie resztek powstałych w wyniku produkcji pieczywa; wódka Black Cow – produkt uboczny produkcji serów - dodaje.

Dragon Rouge postanowił przyjrzeć się też związanym ze zdrową żywnością strategiom narracyjnym i wizualnym kodom. - Analiza semiotyczna ponad 300 opakowań z rynków europejskich, amerykańskich i azjatyckich pomogła ustalić 8 dużych platform, a w ich ramach szereg bardziej specyficznych kodów wizualnych, które pomagają komunikować atrybuty powiązane ze zdrowiem, ekologią, odpowiedzialną produkcją organiczną, itp. Okazało się, że do niedawna niszowa kategoria zdołała wykształcić zróżnicowane i wizualnie atrakcyjne języki, wychodzące daleko poza dominujący na polskich półkach stereotyp opakowań w stylu szarego eko - dodaje Joanna Rewaj.

 

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

marti76 14-06-2017, 11:29:

soki Intermarche to akurat przykład z 2015 roku, nowinki innowacyjne to wiele etykiet piw czy win - z konkretnymi funkcjami