PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności

Trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe
0 0

- Od kilku ładnych lat obserwujemy konsekwentny rozwój formatu video. Dziś filmy marketingowe to nie tylko spoty puszczane w telewizji, ale także transmisje na żywo, video recenzje produktów nagrywane z udziałem popularnych youtuberów czy video 360 stopni publikowane na Facebooku - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

- W pierwszej części artykułu o trendach marketingowych w sektorze żywności wspominałem o zwiększeniu budżetów reklamowych na Facebooku, mixu PR-u i marketingu oraz o szukaniu przez firmy wyróżników. W tekście, który właśnie zaczęliście czytać, przedstawię kilka kolejnych trendów marketingowych, które odegrają znaczącą rolę w 2018 roku. Treści obrazem silne, czyli wzrost roli formatu video - mówi Michał Maciejewski.

3 trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności

Rozwój nowych formatów idzie w parze z coraz niższym progiem nagrywania treści video. Firmy mogą sobie pozwolić na produkowanie takiego contentu relatywnie małym kosztem. 

Z kolei konsumenci coraz chętniej chcą oglądać filmy publikowane przez marki. Co ciekawe - niekoniecznie te wysokobudżetowe i „wymuskane”. Bardziej liczą się takie wartości jak autentyczność, kreatywność, otwartość.

Zdaniem eksperta Pitted Cherries za tym pójdzie trend w szukaniu rozwiązań na promocję treści video. Na tym polu będziemy obserwowali coraz większą walkę między markami. Bo sam content video to za mało. Często firmy skupiają się na tym co nagrać i jak nagrać. To jest oczywiście ważne. Ale jeszcze ważniejsze są pytania jakie powinny sobie zadawać - kto to obejrzy i dlaczego ma się tym zainteresować? Pogłębiona personalizacja, czyli coraz bardziej precyzyjne targetowanie.

- Pracując dla klientów z branży spożywczej coraz częściej dostrzegam jak ważny jest proces określania segmentów klientów. Podczas realizacji projektu na bieżąco zmieniamy treści reklamowe, a co za tym idzie - ich grupy odbiorców. Wciąż testujemy nowe rozwiązania, które doprowadzają nas do coraz większej segmentacji i dostosowywania nie tylko treści, ale też obrazu. Czasy gdy w opracowaniu grupy docelowej określało się tylko płeć, wiek i wykształcenie dawno minęły. Dziś liczą się przede wszystkim zachowania i zainteresowania. A jako ciekawostkę dodam, że testujemy rozwiązanie umożliwiające promocje produktu w zależności od pogody jaka panuje w danej części kraju - dodaje Michał Maciejewski.  

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.