PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

W ramach Grupy PKP rozpoczął działanie nowy podmiot - PKP TELKOL

W ramach Grupy PKP rozpoczął działanie nowy podmiot - PKP TELKOL Fot. shutterstock
0 0

Nowy podmiot w Grupie PKP, PKP TELKOL, rozpoczął formalną działalność. Powstał on w wyniku połączenia spółek: PKP Utrzymanie i PKP Budownictwo, a jego utworzenie ma stanowić pierwszy krok w stronę większej integracji polskiego rynku kolejowego.

PKP podkreśla jednocześnie, że docelowo cała Grupa zmierza w kierunku utworzenia holdingu.

Zarząd PKP S.A. pod koniec lipca 2017 roku zdecydował o połączeniu dwóch spółek PKP, z których powstał nowy podmiot o nazwie PKP TELKOL. Proces połączenia zakończył się na początku stycznia 2018 r.

Nowa spółka Grupy PKP została zaprezentowana podczas czwartkowej konferencji - "PKP TELKOL - z tradycją w przyszłość". Spotkanie było zarazem inauguracją prac nad powstałym podmiotem.

"W historii ostatnich lat Grupy PKP to bardzo ważne wydarzenie. Najczęściej dzieliliśmy się, rozłączaliśmy, likwidowaliśmy, sprzedawaliśmy, a tu w końcu mamy przykład, że robimy inaczej. PKP TELKOL to podmiot powstały z połączenia dwóch spółek i myślę, że to nie koniec procesu połączeniowego. Chcemy odpowiedzieć na potrzeby rynku, a przede wszystkim na potrzeby naszych klientów; chcemy zaoferować jak najlepszą jakość usług do wewnątrz organizacji, ale i na zewnątrz. Podmioty, które utworzyły PKP TELKOL, miały i mają w sobie duży potencjał, który teraz połączony ze sobą z pewnością eksploduje koncepcjami i będzie się o tym podmiocie mówiło dużo i tylko dobrze" - tłumaczył prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński.

Jak podkreślono nowo powstała spółka uczestniczy już w pierwszym etapie tworzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, we współpracy z Kolejowymi Zakładami Łączności w Bydgoszczy. PKP TELKOL ma być również liderem międzynarodowego konsorcjum, które aplikuje do dużego przetargu ogłoszonego przez Polskie Linie Kolejowe - o łącznej wartości przekraczającej 400 mln zł - na zainstalowanie i utrzymywanie systemów dynamicznej informacji pasażerskiej na wszystkich obiektach kolejowych w Polsce - informowała firma.

"Po połączeniu spółek dysponujemy ponad 1200 pracownikami. Do potencjału spółki należą trzy kategorie pracownicze, tj. zespoły serwisowe, operatorzy informacji pasażerskich oraz zespoły inżynierów, techników i pracowników budowlanych. Wszyscy dysponują odpowiednimi certyfikatami. Jest czym się pochwalić" - mówił prezes nowo powstałej spółki Mirosław Gilarski.

"PKP TELKOL posiada Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego, którym niewiele spółek może się pochwalić, a które daje nam możliwości startowania w postępowaniach dotyczących służb mundurowych i pozyskiwania dodatkowych kontraktów. Do tego dysponujemy certyfikatem wiarygodności finansowej, co jest istotną informacją dla naszych potencjalnych kontrahentów" - dodał Gilarski.

Jak tłumaczono na konferencji PKP TELKOL stawia w swojej działalności na cztery kluczowe obszary rozwoju. Są to: projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury światłowodowej, budowa i utrzymanie sieci GSM-R, udział w programie budowy nowoczesnych systemów informacji pasażerskiej oraz kompleksowa obsługa dworców i budynków kolejowych. W planach ma też rozszerzenie oferty na kluczowe obszary w zakresie obsługi transportu kolejowego na terenie całego kraju. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.