PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Co Polacy wiedzą o chlebie? - badanie

Co Polacy wiedzą o chlebie? - badanie fot. shutterstock
0 0

Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez kromki świeżego chleba czy chrupiącej bułki. Według badania, przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie sieci handlowej Netto, aż 98 proc. Polaków jada pieczywo, a ponad 80 proc. robi to przynajmniej raz dziennie

Polacy coraz częściej kupują świadomie – czytają etykiety, stawiają na sprawdzonych, polskich producentów, chcą jeść lekko i zdrowo. Jaka jest jednak ich wiedza, jeżeli chodzi o tak podstawowy produkt, jakim jest chleb?

NETTO_INFOGRAFIKA_CHLEB.JPG

Z badania Kantar Millward Brown dla sieci sklepów Netto wynika, że trzy czwarte badanych słyszało o wypieku tradycyjnym. Nieco mniej, bo dwie trzecie Polaków wie, na czym polega metoda odpieku pieczywa z ciasta mrożonego, które obecnie można kupić w niektórych sieciach handlowych. W przypadku wypieku tradycyjnego, chleb produkowany jest z kilku naturalnych składników. Przygotowywane na świeżo ciasto jest wyrabiane przez piekarzy i pieczone w piecach. Odpiek pieczywa z ciasta mrożonego charakteryzuje się znacznym skróceniem tego procesu. Gotowe produkty: bułki, chleby, ciastka są poddawane procesowi głębokiego mrożenia, a następnie zostają jedynie odpiekane na miejscu w sklepie.

Konsumenci kupujący pieczywo wypiekane w sklepie są często przekonani, że jest ono przygotowywane ze świeżych składników. Deklaracje badanych pokazują, że Polacy chcieliby kupować produkty wykonane z najwyższej jakości składników, według tradycyjnych receptur, jednak nie zawsze posiadają pełną wiedzę na temat procesu produkcji artykułów, które każdego dnia wkładają do swojego koszyka.

Przy wyborze pieczywa Polacy kierują się przede wszystkim walorami smakowymi – na sprawdzony, ceniony smak, jako kryterium ważne i najważniejsze, wskazuje 83 proc. ankietowanych. Kilkudniowa świeżość pieczywa jest ważna dla 68 proc. osób. Na trzecim miejscu znalazła się wysoka jakość składników (65 proc.), a następny jest fakt wyrabiania pieczywa przez lokalną piekarnię (64 proc.) oraz tradycyjna receptura chleba czy bułek (59 proc.). Wyniki te pokazują, że Polacy uwielbiają i szukają naturalnego, sprawdzonego produktu oraz chcieliby mieć dostęp do wysokiej jakości pieczywa.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!