PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNER SERWISU

Dietetyk: Kasza nieocenionym paliwem dla mózgu

Dietetyk: Kasza nieocenionym paliwem dla mózgu fot. materiały prasowe
0 0

- Kasza jest nieocenionym paliwem dla mózgu oraz źródłem wielu witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego rozwoju dziecka - mówi Katarzyna Foszner, specjalista ds. żywienia i ekspert kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”

Zdaniem Katarzyny Foszner – specjalisty ds. żywienia i ekspert kampanii „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” jedzenie kaszy jest ważne dla dzieci już od pierwszych miesięcy życia.

– Pierwszą kaszą, którą możemy wprowadzić do diety niemowlaka, jest drobna i lekka kasza kukurydziana. Po 4. miesiącu życia dziecka (po ukończeniu 17. tygodnia) może być ona łączona z mlekiem lub zupkami warzywnymi, dostarczając łagodnego dla młodego organizmu błonnika oraz zwiększając kaloryczność posiłków. W tym czasie (po 4. m.ż., a przed ukończeniem 7. m.ż.) menu maluszka można także stopniowo rozszerzać o kaszkę mannę. Od 6. miesiąca życia, kiedy znacznie zwiększa się zapotrzebowanie na żelazo i cynk, warto do jadłospisu wprowadzić bogatą w te składniki kaszę jaglaną. Gdy dziecko jest już trochę starsze (od 8. m. ż.), można zacząć podawać jasną, niepaloną kaszę gryczaną bogatą w rutynę, która poprzez uszczelnianie naczyń krwionośnych wzmacnia odporność i łagodzi katar. W okolicach 9. miesiąca życia, kiedy dziecko sięga już rączką po jedzenie, warto zaznajomić je z ugotowanym pęczakiem (kaszą jęczmienną) – radzi ekspertka.

 

 Według Foszner kasza będzie także świetnym rozwiązaniem dla dzieci w wieku  przedszkolnym.

– Gdy dziecko jest w wieku przedszkolnym – pełnym wyzwań, zabawy i nauki, należy zapewnić
mu dostęp do źródła stabilnej energii i to od samego rana. Ponieważ śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, powinno być wartościowe i oparte na najwyższej jakości produktach. Doskonałym pomysłem będzie przygotowanie na mleku ulubionej kaszy, np. jaglanej, w towarzystwie świeżych truskawek czy innych sezonowych owoców, dodatkowo posypując ją orzechami lub pestkami - tłumaczy Katarzyna Foszner. 

Ekspert podkreśla również ważną rolę kaszy w diecie nastolatka.

 – Jadłospis dojrzewających dzieci powinien być odpowiednio zbilansowany i zawierać produkty
z różnych grup składników odżywczych (białka, tłuszcze i węglowodany). Szacuje się, że co piąty
11-latek ma nadwagę, co w wieku dorosłym może doprowadzić do otyłości. Polskie kasze to nie tylko cenne minerały, ale także dobre źródło błonnika, który skutecznie reguluje pracę układu trawiennego, zmniejszając tym samym ryzyko nadwagi czy cukrzycy. Zaleca się, aby w diecie nastolatka znalazło się min. 30g kaszy dziennie, której niewielkie ilości można włączyć do każdego posiłku, np. w formie sałatek i koktajli – podsumowała Katarzyna Foszner.

Organizatorem kampanii informacyjno-edukacyjnej „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. Działania sfinansowane są ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!