PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

La Lorraine: Produkcja pieczywa do odpieku jest nadal bardzo perspektywiczna

La Lorraine: Produkcja pieczywa do odpieku jest nadal bardzo perspektywiczna fot. La Lorraine
0 0

– Mając na uwadze wielkość udziału pieczywa do odpieku w innych państwach europejskich, sięgającą 50 proc., w Polsce nadal istnieje możliwość rozwoju tej części rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Artur Starek, dyrektor generalny w La Lorraine Polska.

Pomimo informacji o malejącej konsumpcji pieczywa, La Lorraine Polska odnotował w ostatnich latach wzrost sprzedaży. Jak mówi serwisowi portalspozwywczy.pl Artur Starek, dyrektor generalny firmy, Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na skład pieczywa i poszukują produktów z "czystą etykietą". Lubią też produkty wypiekane na miejscu. M.in. z tego powodu produkcja pieczywa do odpieku jest nadal bardzo perspektywiczna.

 – W przypadku oceny polskiego rynku pieczywa możemy się posłużyć raportami opracowywanymi przez GUS. Sami nie prowadzimy takich badań. Zgodnie z ostatnim raportem GUS, który dotyczy 2015 roku, spożycie pieczywa w Polsce spada. Według niego w 2015 roku statystyczny Polak zjadł o 2,5 kg pieczywa mniej niż w 2014, a spożycie roczne wyniosło lekko ponad 45 kg na osobę. Jak podsumowują specjaliści wpływ na malejącą konsumpcję pieczywa ma przede wszystkim moda na zdrowe odżywianie i niska świadomość właściwości zdrowotnych pieczywa. Jedną z przyczyn jest także na pewno niska jakość niektórych produktów piekarniczych. La Lorraine Polska w tym samym czasie odnotował znaczny wzrost sprzedaży, który z jednej strony jest wynikiem inwestycji, a z drugiej jakości oferowanych przez nas produktów oraz ich szerokiego asortymentu, adresowanego także do grupy klientów szczególnie wymagających – powiedział dyrektor generalny firmy.

Jego zdaniem trendy na polskim rynku piekarniczym są bardzo zbliżone do światowych. Dużą popularnością cieszy się kierunek prozdrowotny, który nawiązuje do natury i tradycji, a jednocześnie poszukuje nowych, ciekawych smaków i połączeń.

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, co jedzą i jaki jest skład pieczywa. Poszukują produktów zdrowych, coraz częściej z „czystą etykietą”, czyli bez konserwantów i emulgatorów. – Chętnie wybieramy pieczywo z grubego przemiału bądź z ziarnami, które jest mniej kaloryczne i posiada wysoką zawartość błonnika. La Lorraine posiada długą listę takich produktów. Z jednej strony stawiamy na innowacyjność, oferując na przykład pieczywo, którego składnikiem są nasiona chia lub quinoa, a z drugiej czerpiemy z tradycji, często polskiej, czego przykładem są produkty z dodatkiem gryki. Bez względu na rodzaj pieczywa, dla konsumenta najważniejsza jest świeżość i jakość wyrobów piekarniczych. Produkty zdrowe, ciepłe, wypiekane na miejscu w sklepie, które kuszą swoim wyglądem i aromatem, są w Polsce kupowane chętnie – tłumaczy .

W ciągu ostatnich 5 lat La Lorraine zainwestował ponad 350 mln złotych. Zakład produkcyjny posiada 13 linii produkcyjnych.W 2015 roku firma uruchomiła własny magazyn wysokiego składowania o pojemności bliskiej 16 tysięcy palet.W portoflio jest ok. 300 produktów.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.