PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

La Lorraine: Produkcja pieczywa do odpieku jest nadal bardzo perspektywiczna

La Lorraine: Produkcja pieczywa do odpieku jest nadal bardzo perspektywiczna fot. La Lorraine
0 0

– Mając na uwadze wielkość udziału pieczywa do odpieku w innych państwach europejskich, sięgającą 50 proc., w Polsce nadal istnieje możliwość rozwoju tej części rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Artur Starek, dyrektor generalny w La Lorraine Polska.

Pomimo informacji o malejącej konsumpcji pieczywa, La Lorraine Polska odnotował w ostatnich latach wzrost sprzedaży. Jak mówi serwisowi portalspozwywczy.pl Artur Starek, dyrektor generalny firmy, Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na skład pieczywa i poszukują produktów z "czystą etykietą". Lubią też produkty wypiekane na miejscu. M.in. z tego powodu produkcja pieczywa do odpieku jest nadal bardzo perspektywiczna.

 – W przypadku oceny polskiego rynku pieczywa możemy się posłużyć raportami opracowywanymi przez GUS. Sami nie prowadzimy takich badań. Zgodnie z ostatnim raportem GUS, który dotyczy 2015 roku, spożycie pieczywa w Polsce spada. Według niego w 2015 roku statystyczny Polak zjadł o 2,5 kg pieczywa mniej niż w 2014, a spożycie roczne wyniosło lekko ponad 45 kg na osobę. Jak podsumowują specjaliści wpływ na malejącą konsumpcję pieczywa ma przede wszystkim moda na zdrowe odżywianie i niska świadomość właściwości zdrowotnych pieczywa. Jedną z przyczyn jest także na pewno niska jakość niektórych produktów piekarniczych. La Lorraine Polska w tym samym czasie odnotował znaczny wzrost sprzedaży, który z jednej strony jest wynikiem inwestycji, a z drugiej jakości oferowanych przez nas produktów oraz ich szerokiego asortymentu, adresowanego także do grupy klientów szczególnie wymagających – powiedział dyrektor generalny firmy.

Jego zdaniem trendy na polskim rynku piekarniczym są bardzo zbliżone do światowych. Dużą popularnością cieszy się kierunek prozdrowotny, który nawiązuje do natury i tradycji, a jednocześnie poszukuje nowych, ciekawych smaków i połączeń.

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, co jedzą i jaki jest skład pieczywa. Poszukują produktów zdrowych, coraz częściej z „czystą etykietą”, czyli bez konserwantów i emulgatorów. – Chętnie wybieramy pieczywo z grubego przemiału bądź z ziarnami, które jest mniej kaloryczne i posiada wysoką zawartość błonnika. La Lorraine posiada długą listę takich produktów. Z jednej strony stawiamy na innowacyjność, oferując na przykład pieczywo, którego składnikiem są nasiona chia lub quinoa, a z drugiej czerpiemy z tradycji, często polskiej, czego przykładem są produkty z dodatkiem gryki. Bez względu na rodzaj pieczywa, dla konsumenta najważniejsza jest świeżość i jakość wyrobów piekarniczych. Produkty zdrowe, ciepłe, wypiekane na miejscu w sklepie, które kuszą swoim wyglądem i aromatem, są w Polsce kupowane chętnie – tłumaczy .

W ciągu ostatnich 5 lat La Lorraine zainwestował ponad 350 mln złotych. Zakład produkcyjny posiada 13 linii produkcyjnych.W 2015 roku firma uruchomiła własny magazyn wysokiego składowania o pojemności bliskiej 16 tysięcy palet.W portoflio jest ok. 300 produktów.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!