PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Makarony Polskie chcą postawić na innowacyjne zastosowania w swoich projektach

Makarony Polskie chcą postawić na innowacyjne zastosowania w swoich projektach Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie
0 0

Rok 2018 i 2019 są dla nas czasem, w którym firma przejdzie głęboki proces przebudowy. Ostatnie lata były okresem budowy fundamentów – stwierdził w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.

Jak powiedział nam Zenon Danilowski, spółka w najbliższym czasie postawi na innowacyjne zastosowania w swoich projektach.

– Z jednej strony koncentrowaliśmy się na poprawie wskaźników ekonomicznych. Pragnę zwrócić uwagę, że rentowność EBITDA jest na poziomie ok. 10%, a zadłużenie utrzymuje się na niskim poziomie. Z drugiej strony nasza pozycja rynkowa umacnia się jako lidera private label i lidera trendów nowoczesnych jak: prozdrowotność, convenience, premiumizacja czy też różnorodność oferty. Tak więc dorobek ostatnich lat zmobilizował Makarony Polskie i Stoczek Natura do podjęcia odważnych decyzji inwestycyjnych. Nasze projekty są innowacyjne, dopasowane do oczekiwań dzisiejszego klienta. Przeprowadziliśmy gruntowną analizę trendów rozwoju kategorii produktów, które są w naszym portfolio. Podjęliśmy decyzję o ekspansji w produkcji makaronów i dań gotowych, w które to inwestujemy obecnie duże pieniądze. Klient oczekuje, aby produkt zmieniać i dopasowywać do jego potrzeb.

Wspomniane inwestycje poszerzą portfolio poszczególnych marek spółki.

– Inwestycje, które będziemy realizować w tym i przyszłym roku w Rzeszowie i Stoczku to bardzo innowacyjne projekty. Chcemy zakupić maszyny, które będą w stanie wyprodukować nowe produkty, np. makaron z roślin strączkowych, czyli takich, które nie zawierają glutenu. Te linie będą mniejsze od obecnych. Stawiamy na jakość i elastyczność, a w mniejszym stopniu na ilość. Dodatkowo inwestujemy w projekty bardzo nowoczesne, np. w Stoczku powstanie linia do produkcji dań gotowych – pełnych obiadów. To ma być niedrogi i smaczny zestaw. Ten kierunek ma być też odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Mówiąc o Stoczku, na pewno zostawimy tam to, co najlepsze, czyli produkty tradycyjne, hand-madowe jak np. fasolka, bigos, gołąbki czy flaki. Ten segment chociaż nie rośnie dynamicznie, ma swojego klienta – wyjaśnił prezes spółki.

– Mamy cztery wiodące projekty inwestycyjne. Dwa w produkcji makaronów i dwa w daniach gotowych o łącznej wartości 50 mln złotych, z czego 30 mln zł to inwestycja w Rzeszowie, 15 mln zł w Stoczku, a 5 mln zł w Częstochowie, przy czym inwestycja w Częstochowie sprowadza się do unowocześnienia istniejących linii – podsumował Daniłowski.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Klient oczekuje, aby produkt zmieniać i dopasowywać do jego potrzeb - wywiad z prezesem Makarony Polskie

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!