PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Makarony Polskie o zmieniającym się rynku. Konsumenci poszukują nowych smaków i doznań

Makarony Polskie o zmieniającym się rynku. Konsumenci poszukują nowych smaków i doznań fot. shutterstock
0 0

Rynek spożywczy jest obszarem dynamicznych zmian. Cykl życia produktów błyskawicznie się skraca. Duże znaczenie dla pozycji rynkowej producenta mają innowacje produktowe. Siłą napędową tych zmian są konsumenci, którzy kupują produkty spożywcze poszukując nowych smaków, doznań estetycznych, wygody konsumpcji, a nie tylko zaspokojenia głodu – podała Grupa Makarony Polskie SA w raporcie podsumowującym 2016 rok.

– Odpowiadając trendom rynkowych, w 2016 roku spółka kontynuowała realizację strategii optymalizacji portfolio i jego uzupełnienia o produkty wysokomarżowe z segmentu premium. W ofercie pojawiły się m.in.: wstęgi smakowe z dodatkiem rozmarynu, szpinaku i czosnku, papryki i chili oraz cynamonu; krajanka z dodatkiem pietruszki i lubczyku, a także makaron z mąki gryczanej i makarony BIO – czytamy w raporcie.

Inwestycje w Afryce

Jak zaznaczono, w 2016 roku do grupy wiodących akcjonariuszy Makarony Polskie SA dołączyła Raya Distribution (dywizja Raya Holding, spółki notowanej na giełdzie w Kairze).

– Współpraca rozpoczęta umową handlową, rozwinęła się w związki kapitałowe, a obecnie prowadzone są prace studyjne w przedmiocie ustalenia zasad współpracy i strategicznego partnerstwa w zakresie potencjalnych działań na rynkach afrykańskich dotyczących: rozwoju handlu pomiędzy rynkami afrykańskimi i europejskimi, rozwoju sprzedaży makaronu na rynkach afrykańskich wraz z ewentualną inwestycją w budowę zakładu produkcyjnego w Egipcie, przetwórstwa owocowo-warzywnego, w tym ewentualnego uruchomienia produkcji w Egipcie – podano w raporcie.

Modernizacje i nowe technologie

Podkreślono także, że Grupa Makarony Polskie nieustannie modernizuje swoje zakłady, posiada nowoczesne linie produkcyjne oraz rozbudowany system kontroli procesu produkcji i stale inwestuje w pozyskiwanie oraz wdrażanie nowoczesnych technologii.

– Każdy proces produkcyjny odbywający się w zakładach Grupy Makarony Polskie, jest ściśle nadzorowany przez zakładowe Zespoły Kontroli Jakości, które dbają o zgodność produktów z wymaganiami norm żywnościowych i wysokimi standardami jakościowymi firmy. W celu utrzymania pozycji rynkowej i sprostania rosnącemu zapotrzebowaniu na nowe, innowacyjne produkty i opakowania Spółka aplikuje z sukcesem o środki unijne w ramach perspektywy 2014- 2020. Pozyskane wsparcie dotacyjne pozwoli na przyspieszenie i rozszerzenie zakresu inwestycji w unowocześnienie parku maszynowego wykorzystywanego w ramach obecnego profilu produkcyjnego oraz służącego rozwojowi nowych obszarów działalności – napisano.

Jak zaznaczono w raporcie, rok 2016 był rokiem wymagającym, a zarazem udanym. Wartość przychodów jednostkowych spółki Makarony Polskie SA w 2016 roku wyniosła 112,4 mln zł i była niższa o ok. 12,0% w stosunku do 2015 roku. Spadek był wynikiem zainstalowania nowych mocy produkcyjnych przez dotychczasowych odbiorców w kanale B2B, deflacji na rynku produktów makaronowych oraz zmian w organizacji sprzedaży Grupy Makarony Polskie, zgodnie z którymi nowo powstała spółka MP Trade Sp. z o.o. przejęła dystrybucję produktów makaronowych w kanałach handel tradycyjny i eksport. Zysk netto w 2016 roku wyniósł 5,0 mln zł i był na poziomie zysku osiągniętego w 2015 roku.  

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.