PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Makarony Polskie: Wyższe przychody ze sprzedaży w 2017 r.

Makarony Polskie: Wyższe przychody ze sprzedaży w 2017 r. Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich. Fot. Paweł Pawłowski/Żelaznastudio
0 0

Grupa Makarony Polskie opublikowała raport okresowy roczny skonsolidowany za 2017 rok. Jak podano, przychody ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w 2017 roku wyniosły 144,9 mln zł i były o ok. 20,7 mln zł wyższe w stosunku do 2016 roku. Zysk brutto wyniósł 6,9 mln zł.

Wartość sprzedaży w kategorii makaronów była wyższa o ok. 6,1 mln zł tj. ok. 6,4% w stosunku do 2016 roku. Wzrost był wynikiem przeprowadzenia szeregu akcji in out-owych na innowacyjne produkty prozdrowotne.

Sprzedaż przetworów mięsno-warzywnych wzrosła w analizowanym okresie o ok. 14,6 mln zł do kwoty ok. 28,9 mln zł. Wzrost w wysokości ok. 103,5% r/r był wynikiem rozszerzenia asortymentu produktów oferowanych w puszkach w marce Stoczek i Męska Rzecz, pozyskania kilku kontraktów na produkcję produktów pod markami sieciowymi, realizacji umowy na dostawę dań gotowych dla Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, a także dobrze przeprowadzonej kampanii promocyjnej na dania gotowe w słoikach. W kolejnych okresach planowany jest dalszy wzrost w tej kategorii m.in. poprzez wprowadzenie nowości rynkowych.

Na stabilnym poziomie utrzymuje się sprzedaż w kategoriach przetworów owocowych i warzywnych. W przypadku przetworów owocowych grupa odnotował nieznaczny wzrost na poziomie 0,4 mln zł r/r, natomiast w kategorii przetworów warzywnych niewielki spadek o 0,9 mln zł r/r.

Grupa zakłada koncentrację produkcji na kluczowych kategoriach produktowych stopniowo weryfikując rentowność oraz wolumen produkcji przetworów warzywnych i owocowych. W kategoriach niszowych, w których udział rynkowy grupy nie gwarantuje efektywnego wykorzystania posiadanych mocy produkcyjnych, grupa dopuszcza możliwość outsourcingu tych produktów przy wykorzystaniu wyspecjalizowanej spółki handlowej MP Trade Sp. z o.o.

Zaznaczono, że firma cały czas poszukuje nowych obszarów działalności zapewniających wysoką marżowość, zarówno poprzez optymalizację wykorzystania posiadanych obecnie mocy produkcyjnych, jak również poprzez uruchomienie zupełnie nowej produkcji.

Największy udział w przychodach Grupy (53,6%) miał kanał private label oferujący produkty pod markami własnymi sieci krajowych i zagranicznych (z uwzględnieniem sprzedaży do kontrahenta Lidl działającego w ramach jednej Grupy w Europie).

Jak podano, w sektorze private label Grupa Makarony Polskie jest wiodącym na rynku krajowym dostawcą makaronów walcowanych i tłoczonych oraz liczącym się producentem przetworów mięsnowarzywnych, warzywnych i owocowych.

Sprzedaż w tym kanale wzrosła o 5,3% w 2017 vs. 2016 rok. Wzrost przychodów ze sprzedaży był wynikiem pozyskania nowych kontraktów w zakresie dań gotowych i dżemów oraz przeprowadzeniu wielu akcji in out-owych na nowe produkty private label.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!