PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Makarony Polskie: Wyższe przychody ze sprzedaży w 2017 r.

Makarony Polskie: Wyższe przychody ze sprzedaży w 2017 r. Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich. Fot. Paweł Pawłowski/Żelaznastudio
0 0

Grupa Makarony Polskie opublikowała raport okresowy roczny skonsolidowany za 2017 rok. Jak podano, przychody ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w 2017 roku wyniosły 144,9 mln zł i były o ok. 20,7 mln zł wyższe w stosunku do 2016 roku. Zysk brutto wyniósł 6,9 mln zł.

Wartość sprzedaży w kategorii makaronów była wyższa o ok. 6,1 mln zł tj. ok. 6,4% w stosunku do 2016 roku. Wzrost był wynikiem przeprowadzenia szeregu akcji in out-owych na innowacyjne produkty prozdrowotne.

Sprzedaż przetworów mięsno-warzywnych wzrosła w analizowanym okresie o ok. 14,6 mln zł do kwoty ok. 28,9 mln zł. Wzrost w wysokości ok. 103,5% r/r był wynikiem rozszerzenia asortymentu produktów oferowanych w puszkach w marce Stoczek i Męska Rzecz, pozyskania kilku kontraktów na produkcję produktów pod markami sieciowymi, realizacji umowy na dostawę dań gotowych dla Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, a także dobrze przeprowadzonej kampanii promocyjnej na dania gotowe w słoikach. W kolejnych okresach planowany jest dalszy wzrost w tej kategorii m.in. poprzez wprowadzenie nowości rynkowych.

Na stabilnym poziomie utrzymuje się sprzedaż w kategoriach przetworów owocowych i warzywnych. W przypadku przetworów owocowych grupa odnotował nieznaczny wzrost na poziomie 0,4 mln zł r/r, natomiast w kategorii przetworów warzywnych niewielki spadek o 0,9 mln zł r/r.

Grupa zakłada koncentrację produkcji na kluczowych kategoriach produktowych stopniowo weryfikując rentowność oraz wolumen produkcji przetworów warzywnych i owocowych. W kategoriach niszowych, w których udział rynkowy grupy nie gwarantuje efektywnego wykorzystania posiadanych mocy produkcyjnych, grupa dopuszcza możliwość outsourcingu tych produktów przy wykorzystaniu wyspecjalizowanej spółki handlowej MP Trade Sp. z o.o.

Zaznaczono, że firma cały czas poszukuje nowych obszarów działalności zapewniających wysoką marżowość, zarówno poprzez optymalizację wykorzystania posiadanych obecnie mocy produkcyjnych, jak również poprzez uruchomienie zupełnie nowej produkcji.

Największy udział w przychodach Grupy (53,6%) miał kanał private label oferujący produkty pod markami własnymi sieci krajowych i zagranicznych (z uwzględnieniem sprzedaży do kontrahenta Lidl działającego w ramach jednej Grupy w Europie).

Jak podano, w sektorze private label Grupa Makarony Polskie jest wiodącym na rynku krajowym dostawcą makaronów walcowanych i tłoczonych oraz liczącym się producentem przetworów mięsnowarzywnych, warzywnych i owocowych.

Sprzedaż w tym kanale wzrosła o 5,3% w 2017 vs. 2016 rok. Wzrost przychodów ze sprzedaży był wynikiem pozyskania nowych kontraktów w zakresie dań gotowych i dżemów oraz przeprowadzeniu wielu akcji in out-owych na nowe produkty private label.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.