PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Szwedzki producent pieczywa rozpoczął produkcję w Nowej Soli

Szwedzki producent pieczywa rozpoczął produkcję w Nowej Soli fot. materiały prasowe
0 0

Lantmannen Unibake – skandynawski producent pieczywa, obecny w Polsce od początku lat ‘90, który uruchomił na początku tego roku w Nowej Soli swoją największą w Polsce i drugą co do wielkości w Europie piekarnię, rozpoczął sprzedaż pieczywa z nowego zakładu. Pierwsze bułki do hamburgerów trafiły właśnie do klientów z segmentu HoReCa.

Pierwsza linia produkcyjna nowej piekarni Lantmannen Unibake w Nowej Soli rozpoczęła wypiek w styczniu – na początku produkcję testową. W tej chwili, po uzyskaniu wszelkich niezbędnych certyfikatów jakościowych, nowa linia wytwarza bułki do hamburgerów, a jej zdolności produkcyjne to 60 tys. sztuk na godzinę, co w skali roku daje do 450 mln bułek. Pierwsze z nich trafiły właśnie do klientów z segmentu HoReCa.

– Polski rynek gastronomiczny rozwija się bardzo dynamicznie, jest przy tym niezwykle konkurencyjny. Dlatego cały czas musimy dbać o to, aby być jak najbliżej naszych klientów, rozwijać ofertę produktową, utrzymywać najwyższą jakość. Rozpoczęcie sprzedaży produktów z piekarni w Nowej Soli to dla nas szersze możliwości, lepsza pozycja konkurencyjna i bezpieczeństwo dostaw dla naszych klientów, co jest kluczowe do osiągania sukcesów na wysoko konkurencyjnym rynku, mówi Janusz Tabor, Dyrektor Sprzedaży Lantmannen Unibake w Polsce.

Nowa linia produkcyjna jest bardzo nowoczesna, zastosowano na niej m.in. takie innowacyjne rozwiązania jak mroźnię wbudowaną w linię produkcyjną tzw. mroźnię ‘in-line’. Bułki zaraz po upieczeniu poddawane są głębokiemu mrożeniu, jeszcze przed włożeniem do kartonów (podczas mrożenia bułki są zapakowane tylko w foliową zgrzewkę; już w ciągu 1h od wypieczenia osiągają temperaturę -12oC). Dzięki temu produkty nie gniotą się podczas transportu oraz zachowują swoje parametry na najwyższym poziomie.

Piekarnia w Nowej Soli korzysta z najwyższej jakości surowców, głównie od polskich dostawców (m.in. młyny, cukrownie, producenci drożdży, opakowań, dostawcy energii i gazu).

Docelowo - do końca roku 2019 w piekarni w Nowej Soli będą trzy linie produkcyjne, wytwarzające 60 tys. ton pieczywa rocznie. Głównymi odbiorcami pieczywa z Nowej Soli będą międzynarodowe, duże sieci restauracji szybkiej obsługi sprzedające hamburgery i hot dogi, a także inni klienci z rynku gastronomicznego (HoReCa): restauracje, bary, stacje benzynowe. Około 50% produkcji trafi na rynek polski, pozostała część – na rynek niemiecki, a także do Czech, Słowacji, Państw Bałtyckich i Skandynawii.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!