PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Wiceprezes Polmak: Lepiej rozwijać się dzięki środkom unijnym, niż wpuszczać inwestora

Wiceprezes Polmak: Lepiej rozwijać się dzięki środkom unijnym, niż wpuszczać inwestora Dominik Polak, wiceprezes spółki Polmak
0 0

– Na chwilę obecną mocno skupiliśmy się na wykorzystaniu środków unijnych. Uważam, że lepiej rozwijać się dzięki nim, niż wpuszczać inwestora, który często ma nastawienie wyłącznie na zysk – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominik Polak, wiceprezes spółki Polmak, producenta makaronu „Tradycyjny z Ludwina”.

Polmak jest przykładem firmy rodzinnej, w której dokonała się sukcesja pokoleniowa. Prezesem firmy ciągle pozostaje jej założyciel Grzegorz Polak, natomiast syn Dominik pełni funkcję wiceprezesa.

– Jesteśmy firmą rodzinną, w której dokonuje się sukcesja pokoleniowa. Był czas, kiedy biznes prowadzili rodzice. Później do głosu zostałem dopuszczony ja z bratem. Przez ostatnie 10 lat następuje przekazanie pałeczki, co wymaga  wzajemnego zrozumienia i zaufania – tłumaczy Dominik Polak.

– W mojej mentalności jest ważna kontynuacja tego, co zaczęli rodzice. Nasza współpraca rozpoczęła się dawno temu na poziomie rodziny, a nie biznesu. Tak zostaliśmy wychowani. Od początku wierzyłem, że możemy ten projekt wspólnie rodzinnie realizować – dodaje wiceprezes Polmaku. 

Stabilnie działająca polska firma może wydawać się łakomym kąskiem na rynku akwizycyjnym. Jak mówi Dominik Polak, dotychczas nie zdarzały się spółce propozycje inwestycji ze strony zagranicznego kapitału.

– Ciągle jesteśmy w 100 proc. właścicielami firmy. Nie mieliśmy dotychczas propozycji wejścia obcego kapitału. Myślę, że wynika to stąd, że jesteśmy jeszcze stosunkowo niewielkim graczem, jeśli chodzi o obroty rynkowe. Owszem, znajdujemy się w czołówce polskich producentów makaronów w kraju, ale takowe oferty mogą otrzymywać firmy o potencjale 8-10 procent udziałów rynkowych – mówi wiceprezes spółki.

– Na chwilę obecną mocno skupiliśmy się na wykorzystaniu środków unijnych. Uważam, że lepiej rozwijać się dzięki nim, niż wpuszczać inwestora, który często ma nastawienie wyłącznie na zysk. Istnieje jeszcze dużo możliwości pozyskiwania środków unijnych i obecnie na tę formę wsparcia stawiamy. O inwestorach zewnętrznych póki co nie myślimy – podsumowuje Polak.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Polmak chce konkurować z największymi w kategorii makaronów w Polsce

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!