PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

ZT Kruszwica z zyskiem netto 41,6 mln zł za 2017 r.

ZT Kruszwica z zyskiem netto 41,6 mln zł za 2017 r. fot. materiały prasowe
0 0

Kruszwica opublikowała raport okresowy roczny za 2017 rok. Łączny zysk netto wyniósł 41,6 mln złotych. Grupa zyskała zwłaszcza na rynku produktów profesjonalnych.

Łączny zysk netto osiągnięty przez grupę w 2017 roku wyniósł 41,6 mln złotych.

Jak podano, na wynik finansowy w 2017 roku w znacznej mierze wpłynęła sytuacja na krajowym rynku nasion rzepaku i oleju surowego, a także zmieniające się trendy na rynkach detalicznych, szczególnie na rynku margaryn. W nastepstwie niskiej produkcji rzepaku w 2016 roku (ok. 2,2 mln ton), w pierwszej połowie roku deficyt rynkowy nasion był szczególnie odczuwalny, dlatego w celu zabezpieczenia realizacji zawartych kontraktów sprzedaży posiłkowano się importem nasion rzepaku z innych krajów Unii Europejskiej. Pozwoliło to na utrzymanie produkcji na wymaganym poziomie, jednak dodatkowy koszt transportu importowanych nasion obniżył poziom marż przetwórczych, co miało negatywny wpływ na wynik w pierwszej połowie roku.

W raporcie zaznaczono, że rok 2017 w całej Europie był okresem dalszego pogarszania się koniunktury w branży biopaliwiwej, co znacznie wpłynęło na ograniczenie marż na przerobie rzepaku w całej Unii Europejskiej.

Z perspektywy rynku polskiego miniony rok przyniósł poprawę na rynku oleju rzepakowego - zaznaczono w raporcie. Wskazano zwłaszcza na eliminację nadużyć z tytułu podatku VAT, dzięki czemu wzrosło zapotrzebowanie na olej surowy ze strony przemysłu biopaliwowego, przy jednoczesnej poprawie struktury cen sprzedaży oleju. Na rynku odczuwalna była też znaczna nadwyżka mocy rafinacyjnych, co ograniczyło rentowność sprzedaży olejów rafinowanych luzem.

Pomimo stosunkowo wysokich zbiorów rzepaku w 2017 r. (na poziomie 2,7 mln ton) podaż nasion w drugiej połowie roku była niska w stosunku do popytu, ponieważ ceny oferowane przez przemysł, bazujące na europejskich notowaniach giełdy MATIF, nie były satydfakcjonujące dla sprzedających, którzy wstrzymali się ze sprzedażą w oczekiwaniu na wzrost cen giełdowych rzepaku. W z wiązku z tym ograniczona podaż w drugiej połowie roku nie pozwoliła grupie w pełni zrealizować zamierzeń zakupowych.

Pomimo wysokich wolumenów sprzedaży oleju surowego i śruty rzepakowej trudna sytuacja na rynku nasion nie pozwoliła uzyskać oczekiwanych marż na przerobie rzepaku, w efekcie czego segment Agri zamknął rok finansowy stratą na poziomie 13,6 mln zł.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.